Menu
Your Cart

Köpvillkor

Köpvillkor

Egnapack.se (nedan kallad PrintPoint AB) försäljningsvillkor gäller från och med 2022-05-01. Försäljningsvillkoren gäller vid försäljning till företagskunder eller privat personer om inget annat avtal finns tecknat.

 

Allmänna villkor

I vår e-handel är våra priser presenterade exklusive moms. Vi offererar gärna vid större kvantiteter. Priser avser per enhet. Våra förpackningar bryts ej.

Vid kampanjtillfällen kan inte priser kombineras med andra erbjudanden, avtal och/eller rabatter. Lokala avvikelser kan förekomma. Egnapack/PrintPoint AB reserverar sig för valutakursförändringar och förbehåller sig rätten att justera priser och avgifter. Priserna i vår e-handel kan skilja från priserna i våra fysiska butiker/kontor.

Egnapack/PrintPoint AB reserverar sig för tryckfel och felaktig information påverkade av tekniska och mänskliga fel.

 

Kontor: I kontor ges företagskunder möjlighet att handla mot faktura. Kundnummer samt godkänd legitimation måste kunna uppvisas.

E–handel: Webbkunder genomgår kreditupplysning i samband med order kundregistrering och den ligger till grund för den erhållna kreditgränsen.

Kreditupplysning: Egnapack/PrintPoint AB förbehåller sig rätten till att ta kreditupplysning vid behov. Kontokort: Du kan alltid känna dig trygg i att handla med kort utställda av VISA eller MasterCard www.egnapack.se webbplats. Vi samarbetar med Nets/Riverty. Nets uppfyller marknadens, samt våra egna villkor för säkra internetbetalningar genom att erbjuda beprövade och säkra betallösningar

för Internet.

När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Nets, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till EGNAPACK webbplats där du får en bekräftelse att ditt köp är genomfört. Vi sparar av säkerhetsskäl aldrig dina kortuppgifter hos Egnapack/PrintPoint AB.

Frakt: Egnapack/PrintPoint AB debiterar frakt enligt gällande prislista.

 

Priser och Betalning

Vid fakturering tillämpar Egnapack/PrintPoint AB 14-30 dagar netto från fakturadatum, samt vid betalning efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta 12 %. Administrativ avgift tillkommer 29kr per pappersfaktura.

 

Fakturering

Via Nets kan vi nu erbjuda fakturering för företag, myndigheter och privatpersoner, betaltiden är 14-30 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f n 60 kr samt dröjsmålsränta. Övriga krav för att handla mot faktura innefattar; Ingen betalningsanmärkning. Mantalsskriven i Sverige Minst 18 år. Stadigvarande inkomst av tjänst. Ha en faktura- och leverans/ postadress i Sverige. Denna adress får inte vara en postboxadress. För mer information klicka här.

 

Betalning

De betalalternativ som idag finns tillgängliga är; betalning med kort, fakturering, delbetalning, direktbetalning. Egnapack/PrintPoint AB tar idag emot ordrar via webbshoppen eller ordertelefon. För utlandsordrar finns också "wire transfer" (banköverföring) som betalsätt.

 

Betalning med kort

Egnapack/PrintPoint AB samarbetar med Nets för att kunna erbjuda alla kunder en trygg och säker kortbetalning via internet. Stöd finns för VISA och Mastercard. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure och all information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, detta garanterar att ingen kan ta del av era uppgifter. Skulle en order dra ut tiden kan kund alltid makulera den och begära återbetalning, beloppet återförs inom 1-2 dagar av vår betalhanterare.




Delbetalning

Genom vårt samarbete med Nets kan ni nu dela upp ert köp flera betalningar. Ni kan när som helst lösa hela lånet och är inte bunden till en viss tid. Delbetalning finns för belopp 200 kr och uppåt. För mer information klicka här.


Leveranser

Egnapack/PrintPoint AB skickar varor över hela Europa. Antalet leveransdagar och deadline för beställning varierar beroende vart i Europa leveransen skall ske. Leverans av er beställning sker enligt vårt turregister. Leveranstiden för lagerförda varor är normalt 2- 14 arbetsdagar med överenskommelse. Vänligen se din leveransinformation i kassan eller under mitt konto i Webbshop eller kontakta Kundtjänst för vidare information. Leveranstiden kan påverkas baserat tillgången

varan och i fall kommer vår kundtjänst att kontakta dig med uppdaterad möjlig tid för leveransen.

Leveranskontroll: Kontrollera alltid leveransen. Är förpackningen skadad ber vi dig spara emballaget och anmäla ärendet direkt till Egnapack/PrintPoint AB Kundtjänst. Är godset skadat under leveransen anmäls ärendet direkt till åkeriet.


Inbärning: Leverans sker fram till dörr vid leveransadress. Inbärning till anvisad plats av gods kan erhållas som extra tjänst av Egnapack/PrintPoint AB. Kostnaden för tjänsten debiteras

enligt gällande prislista.

 

EUR-Pall: Leveranser som sker EUR-pall debiteras enligt gällande prislista. Köparen har ansvaret för att leverans- och faktureringsuppgifter meddelas Egnapack/PrintPoint AB.

 

Retur och bytesrätt

För dig som företag tar Egnapack/PrintPoint AB beställda varor i retur under dessa förutsättningar:

-   Returen ska meddelas till vår kundtjänst inom 5 dagar från leveransdagen

-   Artiklarna får inte ha använts

-   Artiklarna ska vara i säljbart skick

-   Endast neutrala artiklar tas i retur. Specialbeställda varor med ex. tryck eller brodyr kan alltså inte returneras.

-   Kläder tas endast i retur efter kontakt med Egnapack/PrintPoint AB

-   Beställningsartiklar kan inte returneras

-   En returkostnad tillkommer som varierar beroende mängden varor som ska returneras. Om orsaken till din retur beror fel från våra sida tillkommer ingen extra kostnad

 

Reklamation: Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 5 dagar från ankomstdag. Transportskador reklameras omgående till Kundtjänst. Skador varan ska reklameras utan oskäligt uppehåll. Kontakta Kundtjänst för mer information om tillvägagångssätt.

 

Privatperson: Om du har angett att handla som privatperson klassas du som privatperson och omfattas därmed av konsumentskyddslagen. I den ingår bland annat rätten till 14 dagars ångerrätt distanshandel.

 

Ägarförbehåll

Produkterna förblir Egnapack/PrintPoint ABs egendom tills de till fullo har betalats. Köpvillkoren anses accepterade vid beställning. Tvister angående tolkningar eller tillämpning av dessa köpvillkor och därmed sammanhängande rättsförhållanden ska avgöras enligt svensk lag.

 

Tryckprodukter

Eventuella kostnader för klichéer och original tillkommer vid tryck.

Upphovsrätt: Förslag, utkast, ritningar, korrektur eller andra dokument kopplade till anbud tillhör Egnapack/PrintPoint AB och får därför inte visas för tredje part.

 

ORDER INFORMATION

Vi vill informera dig om att alla ordrar som görs hos oss är bindande, oavsett vilket betalsätt du väljer. Det innebär att vi administrerar och hanterar din order samma dag som vi tar emot den. Observera att vi inte automatiskt makulerar ordrar även om leveransen tar längre tid än förväntat. Om du önskar makulera din order måste du kontakta oss via telefon eller e-post för att göra detta. Vi vill också påminna om att personer under 18 år måste ha målsmans tillstånd innan de kan göra ett köp hos oss.

Vi förbehåller oss rätten att polisanmäla falska beställningar eller beställningar som avsiktligt syftar till att skada vår verksamhet. IP-loggar sparas i utredningssyfte.

 

PRISER

Vi vill informera dig om att de priser som gäller vid beställningstillfället även kommer att gälla vid leveranstillfället. Det spelar ingen roll om priserna i prislistan har sjunkit eller stigit under leveranstiden. Alla priser är angivna i svenska kronor och är exklusive moms (25%). Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktigheter i prislistan. Priserna och produktinformationen vår hemsida är alltid de som gäller i första hand och går före andra priser som kan finnas platser som Blocket, webbannonser, tidningar, och liknande.

 

SUPPORT

Vi PrintPoint/Egnapack.se erbjuder fri produktsupport via e-post och telefon långt vår kapacitet tillåter. För mer detaljerad teknisk support hänvisar vi dock till tillverkarens eller generalagentens support. Observera att manualer är normalt engelska om inget annat anges. Vi finns här för att hjälpa dig och svara dina frågor gott vi kan.

 

KAKOR (COOKIES)

En kaka, även känd som en cookie, är en liten textfil som en webbplats begär att spara din dator. Kakor används många webbplatser för att ge besökare tillgång till olika funktioner och förttra användarupplevelsen. Informationen i en kaka kan användas för att spåra en användares surfande.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, måste alla som besöker en webbplats som använder kakor information om:

-        att webbplatsen innehåller kakor

-        vad dessa kakor används till

-        hur kakor kan undvikas

-        PrintPoint/Egnapack.se nyttjar kakor för att:

-        Spara kundkorgens innehåll mellan sidvisningar/besök

-        Spara tidigare sidvisningar för att påverka framtida sidvisningar

-        Presentera kunden med innehåll i viss ordning eller efter vissa kriterier

-        Komma ihåg användaren mellan besök

-        Samla generell besöksstatistik Kakor (Cookies)

Om du inte vill acceptera kakor kan du ställa in din webbläsare för att automatiskt neka lagring av kakor eller för att en varning varje gång en webbplats begär att spara en kaka. Du kan också radera tidigare sparade kakor genom webbläsarens inställningar. För mer information, besök webbläsarens hjälpsidor.

 

SEKRETESS

Vi PrintPoint/Egnapack.se värnar om skyddet av era personliga uppgifter och använder den information ni lämnar till oss enbart för att genomföra leveranser till er. Vi säljer inte vidare de personuppgifter som

ni delar med oss till tredje part. Det innefattar information såsom namn, e-postadress, adress, telefonnummer, köpta varor eller tjänster, samt uppgifter om ert besök vår webbplats, inklusive

IP-adress, webbläsarversion, operativsystem, webbadress som dirigerade er till vår webbplats, datum och tidpunkt med mera. Vi PrintPoint/Egnapack.se deltar inte i någon form av SPAM-aktiviteter. Som kund hos oss kan ni e-postmeddelanden angående er beställning, betalning eller annan kommunikation som ni har initierat. Vi skickar inte ut e-postutskick från tredje part eller om varor och tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet.

Den 25 maj 2018 trädde EU:s nya lag för personuppgifter i kraft, känd som GDPR. Syftet med dataskyddsförordningen (GDPR) är att skydda enskilda personers grundläggandettigheter och friheter, särskilt deras rätt till skydd av personuppgifter. GDPR gäller i hela EU och syftar även till att skapa en enhetlig och likvärdig standard för skyddet av personuppgifter för att främja det fria flödet av uppgifter inom Europa. Samma regler gäller inom hela EU.

Vi PrintPoint/Egnapack.se strävar efter att våra kunder ska känna sig helt trygga med hur vi hanterar deras personuppgifter. Vi har därför en uppdaterad integritetspolicy som ni kan läsa mer om här. Integritetspolicy

 

LEVERANSFÖRSENING / AVBOKNING

Om det uppstår en försening i leveransen har kunden rätt att avbryta köpet om de inte godkänner den nya föreslagna leveranstiden. Vi kommer att informera kunden när vi mottar ordern om eventuella förseningar i leveranstiden. I de fall där leveransen försenas väsentligt, efter att en orderbekräftelse har skickats, kommer kunden att meddelas via e-post. Om kunden har betalat i förskott och väljer att avbryta köpet grund av försenad leverans kommer vi att återbetala beloppet omedelbart. Observera

att angivna leveranstider för artiklar som normalt finns  ärrlager är uppskattningar och inte garanterade tider. Detta gäller även för artiklar vårt lokala närlager. Det kan hända att lagerstatus förändras snabbt och att en artikel inte finns tillgänglig trots att den visas som tillgänglig vår hemsida. Det kan också förekomma förseningar om flera ordrar inkommer samtidigt eller under natten, eller grund av lagerfel eller andra omständigheter. I sådana fall kommer kunden att informeras om förseningen och kan välja att avbryta beställningen eller fortsätta vänta. Vi tar inget ansvar för förseningar hos grossist, tillverkare, speditör, tull eller andra involverade tredje parter som kan påverka leveranstiden eller leda till fel i lagersaldot. Om det är viktigt att en artikel levererad före en specifik datum, bör kunden tydligt ange detta i meddelandefältet i kassan eller kontakta oss via e-post eller telefon för att informera oss.

Vi kan inte garantera att alla produkter vår hemsida alltid är tillgängliga vid varje tillfälle, eftersom det kan förekomma störningar i produktionen eller flödet hos tillverkare och grossister. Vi rensar regelbundet bort utgångna eller otillgängliga artiklar från vår webbplats. Vi förbehåller oss rätten att sälja slut kampanjprodukter eller demoprodukter där det endast finns ett begränsat antal till det angivna priset.

 

OUTLÖSTA PAKET

Om det finns outlösta försändelser, paket eller EU-pallar kommer en avgift 300-600 kr att debiteras. Denna avgift täcker kostnader för postavgifter, frakt, returfrakt, emballage samt administrativa ärenden. Avgiften kommer att faktureras efteråt. Om betalningen inte sker inom den angivna tidsramen kommer kravet att överlämnas till inkasso.

 

FORCE MAJEURE

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför   vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida,  som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal / utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer   att publiceras online webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök webbplatsen.

 

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

 

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

 

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

Om du har några frågor eller funderingar om behandlingen av dina personuppgifter, hör gärna av dig till oss - kontakta oss via Kontaktformuläret.

 

Maila oss på: info@egnapack.se

Ring oss: 0760 777 666